VREDESTEIN gyártó mintái
Habár már 1908 óta foglalkozunk gumitermékek gyártásával, a modern Vredestein vállalat csak 1946-ban alakult meg. Akkor is és azóta is a Vredestein Tyres B.V. elkötelezett a személygépkocsikra, valamint mezőgazdasági és ipari berendezésekre való gumiabroncsok fejlesztése, gyártása, értékesítése és terjesztése iránt.
Bátor és előrelátó döntés volt, hogy a második világháború vége után oly rövid idővel kerüljön sor az új vállalat megalapítására. Az enschedei üzem a Vredestein és a BF Goodrich által alapított holland-amerikai vegyesvállalatként indult útjára abban a korban, amikor a régió iparának jó része szó szerint romokban hevert.
A szárnyait bontogató vállalkozás olyan abroncsokat gyártott, amelyek habár az Egyesült Államokban nagy népszerűségnek örvendtek az akkori európai utakon hajlamosak voltak a megcsúszásra. Ezért annak az úttörő szellemnek megfelelően, amelyről a Vredestein később híressé vált, olyan új abroncsot fejlesztett ki, amely már megfelelt az európai követelményeknek is. A békeidőket megidéző módon a Profilux nevű új abroncs minden egyes példánya külön csomagolásban került a piacra, ezzel is hangsúlyozva a minőséget.
A Profilux volt az ötvenes és a hatvanas évek két vezető terméke közül az első. Továbbfejlesztett változata, a Masterlux elődjéhez hasonlóan szintén közreműködött abban, hogy a Vredestein számottevő erővé vált a piacon, de ebben sokat segített az erős reklámkampány is igaz ugyan, hogy ma már kicsit furcsállva néznénk azokat a képeket.
A hetvenes évek kevésbé vidám időszakot hoztak a Vredestein számára. Ha azt mondjuk, hogy a cég nagyon megsínylette a gazdasági visszaesést és az olajválságot, akkor a Goodrich kivonulása egész Európából maga volt a katasztrófa. A bizonytalanság évei következtek, amikor a fejesek részvényekért és pozíciókért könyököltek erre az időszakra talán érdemesebb úgy emlékezni, mint azokra az évekre, amikor a cég alkalmazottai példás küzdőszellemmel tartottak ki még abban a fejtetőre állt vállalati világban is.
A holland állam felismerve, hogy a Vredestein milyen fontos szerepet tölt be az ország gazdaságában végül 1977-ben véget vetett e dicstelen korszaknak avval, hogy 51 százalékos részesedést szerzett a vállalatban. Ez a lépés fordulópontnak bizonyult: új vállalati rendszer lépett életbe, amelynek eredményeként a cég hamarosan két új abronccsal jelentkezett. Az Európa nagy részén igen sikeres, díjnyertes Sprint ST70 és a Snow+ friss lendületet adott a Vredestein márkának. És ezt még fokozni is lehetett a legalább annyira népszerű Sprint+ és Snowstar-sorozattal, ami a nyolcvanas évek legmenőbb abroncsa lett.
A kilencvenes években forradalmi változások történtek a Vredestein életében. Az állami támogatás révén a vállalat rendet tudott tenni a saját háza táján. ennek a folyamatnak az eredményeként 1991-re virágzó abroncsgyártó vállalattá fejlődött, olyanná, amelyre reményteli és hosszútávú jövő várt. Ezért befektetők egy csoportja, a Vredestein Investment Consortium (más néven VICO) jogot szerzett az állami tulajdonrész átvételére.
A VICO azonnal jelentős pénzeszközöket pumpált a vállalatba és abba az üzletpolitikába, amelyet egy évvel azelőtt dolgoztunk ki. Az irányváltás két fronton történt. Egyrészt, a Vredestein vonuljon ki a nyereséget nem termelő tömegcikkek piacáról és a már jól bejáratott területekre koncentráljon. Másrészt, az új termékek fejlesztését az egyes piaci szektorok pontos igényeihez igazítsa.
Ez a piacközpontú filozófia tette lehetővé a Vredestein számára, hogy maximálisan kiaknázza a rendelkezésére álló előnyöket a rugalmasságot, a szakértelmet, és a kutatás-fejlesztési lehetőségeket. Így pontosan a piaci igényekre szabott termékeket tudtunk tervezni és gyártani.
Ennek eredményeként jelent meg a személygépkocsi-abroncsok szegmensében a Vredestein Trac-generációja, a Quatrac, a Protrac, a Snowtrac, a T-Trac és a Wintrac. A mezőgazdasági abroncsok terén is hasonló lendület volt megfigyelhető, amelynek prominens képviselője az újszerű mintázattal büszkélkedő Traxion+ hátsó radiálabroncs és a díjnyertes Floatation+ abroncs.
Nyerő választásnak bizonyul a Vredestein számára az az üzletpolitika, hogy nyitott füllel figyelje a piac irányából érkező jelzéseket és igényeket. E kísérletező kedv révén a vállalat legutóbb is az abroncsgyártásban addig ismeretlen területe merészkedett, amelynek eredménye jó pár újszerű dizájn lett. Elsőként jött az Axenta, az az abroncs, amely egyedi módon piros vagy sárga oldalfallal ékeskedett a divat iránt fogékony autótulajdonosok kedvéért, majd 1999-ben jelentkezett az úttörő Sportrac, ami a világon elsőként viselte magán egy világhírű tervezőiroda keze nyomát.
A Sportrac azonnal óriási siker lett, ez pedig tovább erősítette a Vredestein önbizalmát a XXI. század beköszöntének hajnalán, valamint tovább táplálta azt a meggyőződését, hogy a jövő az elsőrangú minőségű, személyre szabott abroncsokban rejlik, amelyeknél nem csak a név születik a tervezők elméjében. A Vredestein méltón ahhoz a vállalathoz, amely ilyen óriási lépésekkel haladt előre az elmúlt években készen áll a megmérettetésre.